Sorya
Slunce v hinduismu není jenom planeta, je to bůh Slunce a je skutečně zbožňován. V astrologii vlastnosti člověka naznačené polohou Slunce
jsou velmi podobné vlastnostem slunečních znamení v našem horoskopu, ale vztahují se více k duchovnímu životu, na schopnost člověka splnit
své životní poslání a na jeho instinktivní povahu.
Chandra
Luna, tak jako Slunce, není zde jenom planeta, ale opravdový bůh, který je zbožňován. Navíc je Luna v hinduistické astrologii nejdůležitější
planeta, tak jako u nás Slunce. Je to mírný bůh, ale není to žena, která dodává subtilní a vitální energii proudící v těle člověka. Luna
rozhoduje o znamení člověka, takže například "beran" znamená člověka, který má Lunu v Beranu, namísto Slunce v Beranu jak je tomu u nás.
Buddha
Merkur v hinduismu neznamená jenom mysl, duševní schopnosti a inteligenci, ale navíc symbolizuje i vlastnosti duše. Buddha se týká vtělení
duše a způsobu, kterým se duše projevuje v člověku, a tak mu umožňuje individuální existenci jako jednotlivce, který má schopnost vnímat,
chápat a porozumět svému okolí. Poloha Merkuru v nativním horoskopu poukazuje na povahu a sebevyjádření duše, které v hinduismu představují
konkrétní realitu, přestože u nás je to poněkud abstraktní pojem. Podle hinduismu by život člověka bez duše a bez reinkarnace neměl smysl.
Merkur zde poukazuje na sebeuvědomění člověka a na jeho schopnost osvobodit se od neměnného a nevyhnutelného cyklu znovuzrození. Buddha,
kterého obvykle známe jako boha, byl pojmenován po Merkuru.
Sukra
Venuše poukazuje na význam emocí, lásky, radosti a štěstí. Hinduismus nás upozorňuje na pomíjivou a klamnou stránku těchto emocí.
Učí nás, že vzhled a povrchní krása nemají žádný význam bez duše, protože nás oslepují a nevidíme skutečnou povahu člověka, takže je
naše štěstí jenom krátkodobé. Naopak, jestli nerozlišujeme vzhled člověka a jeho skutečnou vnitřní hodnotu, může se nám dostat milosti
a požehnání. Venuše tedy zahrnuje lásku, emoce, něhu a soucit, kterých je člověk schopen, spolu s čirostí jeho citů a popudů. Vztahuje
se k jeho touze po boží milosti, kterou však nevnímá a ani není nutné, aby ji bral na vědomí.
Kuja
Mars. V hinduismu se oheň považuje za produkt vzduchu, takže vzduch, který dýcháme, nás může obnovit, osvítit nebo popálit, takže plamen
obsažený ve vzduchu z nás buďto udělá osvícenou bytost, nebo nás pohltí. Bůh ohně Agni se považuje za převtěleného do 3 podob: Slunce,
blesk na obloze a oheň v Zemi. Agni představuje všechnu energii a proto Sorya (Slunce), Kuja (Mars) mají vzájemné spojení symbolizované
v Agni. Slunce představuje tvořivou energii, zatímco Mars je oheň života, smrti a obětní hranice. Kuja (Mars) je bratrem bohyně Durgâ,
ženy ničivého boha Shivy.
Durgâ
Přestože jméno Durgâ znamená "nepřístupná", je to ve skutečnosti milostivá a ochranná bohyně, která je nemilosrdná pouze k těm, kdo nejsou
ochotni otevřít oči a úmyslně se poddávají iluzím a nevědomosti. Jméno jejího bratra Kuji (Mars) znamená toho, kdo se zrodil ze země. Jeho
úkolem je udržovat obětní, očisťující a obnovující oheň. V tomto smyslu symbolizuje Kuja prvotní plamen více, nežli je energie Marsu v naší
astrologii. Je to oheň, který pohlcuje, nepotlačitelná vášeň a popudy. Kuja je ničivý a násilný, ale současně přináší obnovení a očištění.
Guru
Jupiter v hinduizmu má daleko širší význam. U nás se považuje za ukazatele radosti ze života, optimismu a schopnosti rozvoje a rozšiřování.
Guru však je sanskrtové jméno, které znamená duchovního vůdce, učitele. Je to kombinace otce, matky a rodičovských osobností povšechně. Je to
osobnost, která nám pomáhá na cestě životem. Pomáhá nám, abychom žili dobrý a plný život, pomáhá nám najít své vlastní odpovědi na životní
otázky. Nejvyšší Guru v hinduismu je ovšem Bůh.
Sani
Saturn. Podle mytologie hinduismu je Saturn synem Slunce. Doslovný význam jména Sorya je "ten, kdo začíná", zatímco Sani v doslovném překladu
znamená "pomalý". Slunce je tvůrce a Saturn pokračuje s tím, co Slunce vytvořilo. Saturn soustřeďuje a krystalizuje, pomalu ale jistě
dokončuje - symbolizuje proces vyspívání, zaostřuje a slučuje vrozené vlastnosti člověka, čímž vede k proměně jeho podstaty.